„Beyond the classroom”
- Grzegorz Rycyk
- 25 cze
- 2 minut(y) czytania
10 uczniów z klasy II E od października 2024 do końca czerwca 2025 miało przyjemność wziąć udział w projekcie edukacyjnym Na platformie E- Twinning. W projekcie uczestniczyli zarówno nauczyciele , jak i uczniowie z różnych szkół z Turcji, Północnej Macedonii oraz z Polski.
Projekt „Beyond the Classroom” miał na celu rozszerzenie doświadczeń edukacyjnych uczniów poza tradycyjne środowisko szkolne i zwiększenie ich świadomości otoczenia. W trakcie trwania projektu uczniowie brali udział w serii kreatywnych i interaktywnych zadań, które wzmocniły ich umiejętności akademickie i społeczne. Było to dobre doświadczenie dla nauczycieli, którzy po raz pierwszy biorą udział w projekcie eTwinning.
Uczniowie rozpoczęli projekt od opisania swoich codziennych tras szkolnych, co pomogło im poprawić świadomość przestrzenną i ekspresję językową. Poznawali lokalne tradycje i dzielili się noworocznymi życzeniami za pośrednictwem Dotstorming, przyczyniając się do ich znajomości kultury i doceniania różnorodności. Jednym z najważniejszych wydarzeń była aktywność związana z akrostychami, w ramach której uczniowie wspólnie tworzyli wiersze, używając frazy „BEYOND THE CLASSROOM”, zwiększając swoją kreatywność i słownictwo .Na spotkaniu uczniów czytali swoje wiersze, a my przeprowadziliśmy krótką aktywność, używając Mentimeter, aby bardziej zgłębić temat. Uczniowie, używając słów, zdali sobie sprawę, że wokół nas jest tak wiele rzeczy do nauczenia się.
Uczniowie pisali również o obowiązkach domowych, co wzmacniało poczucie odpowiedzialności i samoświadomości. Genially i padlet były dobrymi narzędziami do prezentowania swoich prac. Odwiedzanie pozaszkolnych środowisk edukacyjnych, takich jak muzea i ogrody botaniczne, centra naukowe, pozwoliło im połączyć doświadczenia z życia realnego z wiedzą akademicką, dzięki czemu nauka stała się bardziej znacząca i angażująca.
Ostatnia aktywność — wspólne oglądanie i analizowanie filmu — była szczególnie wpływowa. Nie tylko poprawiła ich umiejętności krytycznego myślenia i umiejętności korzystania z mediów, ale także wzmocniła ich zdolność do wyrażania osobistych opinii i angażowania się w refleksyjny dialog.
Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele byli bardzo zaangażowani w cały proces. Współpraca między partnerami przebiegała sprawnie i produktywnie, a każda szkoła aktywnie i z szacunkiem się do niej przyczyniała. Korzystaliśmy z mediów społecznościowych i whatsup, aby się ze sobą kontaktować. Opinie zebrane za pomocą krótkich ankiet i refleksji uczniów wykazały wysokie zadowolenie i motywację.
Podsumowując, projekt Beyond the Classroom pomyślnie osiągnął swoje cele, wzbogacając ścieżkę edukacyjną uczniów poprzez doświadczenia z życia realnego i zadania interdyscyplinarne. Promował komunikację, współpracę, kreatywność i wymianę kulturową. Jako sugestię dotyczącą przyszłych projektów można by podać więcej zajęć prowadzonych przez uczniów i wzajemnego feedbacku, co mogłoby jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności.